0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی محصولات
    بسته

    خطر مرگ در بیماران دیابتی ۲ برابر افراد عادی است

    خطر مرگ در بیماران دیابتی ۲ برابر افراد عادی است

    امید بنفشی در گفت‌وگو باخبرنگار  فارس  در سنندج اظهار کرد: دیابت یک بیماری مزمن است که در اثر نارسایی پانکراس در تولید انسولین یا عدم تاثیر انسولین بر ارگان‌های هدف ایجاد می‌شود.

    وی اظهارکرد: بیشتر غذاهای مصرفی در راه تولید انرژی در بدن تبدیل به قند می‌شود و زمینه افزایش قند خون در بدن را فراهم می‌کند.

    وی با بیان اینکه دیابت شامل سه نوع است، دیابت نوع یک، نوع دو و دیابت  بارداری است اظهارکرد: ۹۰ درصد موارد دیابت از نوع دو است که ارتباط نزدیکی با وزن بالای بدن و عدم تحرک بدنی دارد.

    به گفته مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دیابت نوع ۲ بیشتر افراد بزرگسال و میانسال در رده های سنی ۴۰/۵۰ سال را مبتلا می‌کند.

    وی پرخوری، پرنوشی و پرادراری را از علایم اصلی دیابت ذکر کرد و افزود: با آزمایش قند خون می‌توان پی به ابتلای این بیماری در افراد شد.

    وی داشتن اضافه وزن و  چاقی، کم‌ تحرکی، سابقه فامیلی و ارثی، چربی و فشار خون بالا  مهم‌ترین علل زمینه ساز  ابتلا به دیابت عنوان کرد.

    به گفته مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان، خانواده‌هایی که یکی از اعضای آنها سابقه ابتلا به دیابت دارد، افراد مبتلا به چربی خون بالا، فشار خون بالا و زنانی که در دوران بارداری سابقه سقط جنین داشته‌اند در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار دارند.

    وی ورزش و تحرک جسمی، داشتن رژیم غذایی مناسب سرشار از سبزیجات و میوه‌جات، کاهش مصرف زیاد قند در پیشگیری از ابتلا به دیابت موثر دانست.

    دیابت شایع‌ترین علل نارسایی کلیه است

    بنفشی دیابت را یکی از شایع‌ترین علل نارسایی کلیه دانست و گفت: نابینایی، نارسایی کلیه و دیالیز، حمله قلبی، سکته مغزی و قطع انگشتان پا را از عوارض بیماری دیابت عنوان کرد.

    به گفته مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان، افراد دیابتی پنج برابر افراد غیردیابتی مبتلا به سکته قلبی می‌شوند.

    وی با بیان اینکه دیابت نوع ۲ قابل پیشگیری است اظهارکرد: آموزش، خودمراقبتی و پیروی از شیوه زندگی سالم و مصرف دارو در کنترل این بیماری موثر است.

    وی خود مراقبتی را بهترین راهکار پیشگیری از دیابت یا ابتلا به عوارض آن عنوان کرد و گفت: تحرک و فعالیت بدنی و مصرف مناسب میوه و سبزی کاهش مصرف قند و چربی به کنترل این بیماری کمک می‌کند.

    مدیر پیشگیری و مبارزه بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی بر درمان و کنترل پرفشاری خون، مراقبت از پای بیماران دیابتی و غربالگری تاکید کرد.

    ۹۰ درصد دیابتی‌های کردستان مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند

    به گفته وی،  بیش از ۹۰ درصد بیماران دیابتی در کردستان مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند که به دلیل سبک غلط زندگی ایجاد شده است.

    به گزارش خبرگزاری فارس،  مطالعات نشان داده که علل۵۰ درصد مرگ و میرها قلبی و سکته‌های مغزی ناشی از دیابت است.

    بر اساس پیش بینی‌های سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۳۰ بیماری دیابت هفتمین عامل  مرگ انسان‌ها خواهد بود.

    انتهای پیام/2330/85

    درج نظر
    دسته بندی ها
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    کالای دیجیتال
    تخفیفات ویژه
    مانیتور
    سایر2
    گروه تست
    لپ تاپ
    نرم افزار
    پوشاک
    دانلود
    کتاب
    جواهرات
    بازگشت به بالا